Na warszawskiej GPW notowanych jest obecnie 46 akcji spółek, z tego 16 na parkiecie głównym i 30 na New Connect. Jeśli do tego uwzględnimy wielkość i rozpoznawalność tych spółek to możemy powiedzieć, że na giełdzie mamy znaczącą reprezentację polskiej branży „game development”.
Branża ta w ostatnich latach niezwykle szybko się rozwija. Czas pandemii, tak trudny dla wielu sektorów, był dla rynku gamingowego dodatkowym impulsem rozwoju. Globalnie to istotna część przemysłu „entertainment”. Społeczność graczy liczy się w miliardach, w setkach miliardów dolarów liczy się potencjał tego rynku. Podobnie jak w wielu innych obszarach gospodarki świat gier przesuwa się w stronę Azji, z wyraźnym lokowaniem środka ciężkości w Chinach.
Jak na tle światowych trendów wyglądają polskie czepmiony? Jaka jest ich strategia rozwoju geograficznego, jak wyglądają rzeczywiste działania i realizowane przychody na różnych rynkach? Czy wypełniają one formułowane przez nie deklaracje i posiadane możliwości? Jak definiują bariery wejścia i funkcjonowania na rynku azjatyckim, w tym w szczególności chińskim? Na te i inne pytania postanowiliśmy poszukać odpowiedzi analizując raporty giełdowe 16 spółek notowanych na parkiecie głównym GPW w Warszawie.