Interesujące zjawiska obserwujemy w zakresie polskiego eksportu produktów mleczarskich w okresie ostatnich kilku lat. W ramach kierunków geograficznych naszego eksportu maleje udział rynku wspólnotowego, a najszybciej rośnie sprzedaż na rynki azjatyckie. Nasz eksport do krajów Azji w latach 2016–2020 w tej grupie produktowej niemal się podwoił. W 2020 r. Chiny znalazły się już na 3 miejscu wśród głównych odbiorców naszych produktów. Konsumpcja mleka w Chinach systematycznie rośnie. Obywatele Chin niezwykle chętnie sięgają po produkty mleczarskie z importu. Niekwestionowanym liderem na tym rynku jest Nowa Zelandia. Polska jest jednym z głównych importerów do Chin mleka UHT. Czy jesteśmy w stanie na dłużej zadomowić się na tamtejszym rynku, o tym w raporcie PChRB „Na ile Chiny są istotne w polskim eksporcie produktów mleczarskich?"