W Hotelu Westin odbyło się wydarzenie „Herbacianym szlakiem — spotkanie z chińską herbatą”. Wydarzenie współorganizował Departament Rolnictwa Prowincji Fujian, Biuro Podróży CT Poland oraz Polsko Chińska Rada Biznesu. Wydarzenie patronatem medialnym objęły chińskie media The Voice of Fujian i Tea Culture Magazine.
Blisko 150 osób, w tym przedstawiciele polskiego środowiska biznesowego, branży herbacianej oraz przedstawiciele mniejszości chińskiej w Polsce, zebrali się, aby wziąć udział w święcie herbaty. Huang Huakang, dyrektor Departamentu Rolnictwa prowincji Fujian, Zhang Zhonghua, Radca ds. Kultury Ambasady Chińskiej w Polsce, oraz Radosław Rygalski, zastępca dyrektora Departamentu Wsparcia Eksportu Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Podczas wydarzenia, którego świadkami byli goście obu krajów, Chen Qidong, zastępca dyrektora Biura Generalnego Rządu Ludowego Prowincji Fujian, ogłosił początek prac zmierzających do otwarcia Centrum Promocji Kultury Herbaty w Polsce.
Obecnie poza Chinami działa jedenaście takich ośrodków, które zajmują się promowaniem chińskiej kultury i tradycji parzenia herbaty zagranicą. Utworzenie centrum pozytywnie wpłynie na rynek herbaty w Polsce poprzez organizowanie szkoleń, spotkań i wydarzeń edukacyjnych promujących chińską kulturę herbaty. Podczas imprezy przedstawiciele herbacianych marek, takich jak Pinxiang Tea, Baoma Tea, Chunlun Group i inne znane firmy produkujące herbatę zaprezentowali kilkanaście odmian herbaty m.in. białą Fuding, Anxi Tieguanyin, jaśminową i wiele innych.
Polskich miłośników herbaty reprezentowała marka Arti San Tea oraz mistrz ceremonii herbacianej Ivan Sitsko (Projekt Herbaciany – Zielonaiczarna.pl).